پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۴۰۵۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
در بیست و دومین نشست بچه‌های رستا مطرح شد:

برای آینده خوب و موفق با امیدواری و برنامه ریزی رو به جلو حرکت کنید

بیست و دومین نشست گفتگو محور «بچه‌های رستا» با محوریت «بیم‌ها و امیدهای دوران نوجوانی» و موضوع «موتور امیدت را روشن نگه دار» روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

برای آینده خوب و موفق با امیدواری و برنامه ریزی رو به جلو حرکت کنیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این نشست با سوالاتی در خصوص آینده، تصورات شما از آینده پیش رو و آینده خوب چگونه بوجود می آید؟ توسط نیکو قاسمی اقدم (کارشناس روانشناسی) آغاز شد.

اقدم از نوجوانان درخواست کرد که به این سوالات پاسخ دهند: آینده را چه طور می بینید؟ برای آینده بهتر به چه چیزهایی نیاز داریم ؟ چه آینده ای از نظر شما خوب محسوب می شود؟ در ادامه هر کدام از نوجوانان به این سوالات پاسخ هایی چون آینده خوب خود به خود خلق نمی شود، ما باید خودمان آینده خوب را بسازیم، آینده یک چیز مبهم است و ما می توانیم آینده را یا مثل یک سفر خیالی سخت و ترسناک ببینیم یا می توانیم آن را زیبا و رویایی ببینیم، این بستگی به خود ما دارد که چه مسیری را انتخاب کنیم.

در ادامه بیست و دومین نشست بچه های رستا اقدم گفت: یکی از نگرانی های همیشگی ما انسان ها آینده مان است که کاملا هم طبیعی است همه ما دوست داریم که آدم موفقی باشیم و زندگی خوبی داشته باشیم، اینکه چه آینده ای از نظر شما خوب محسوب می شود و باید برای آن چه کارهایی انجام دهید موضوع بسیار مهمی است که باید مدت ها در مورد آن فکر و برنامه ریزی کنید، نکته بعدی که بسیار مهم است برای شما این است که باید افکار منفی و ناامیدانه را کنار بگذارید، همه ما در زندگی شکست را تجربه می کنیم ولی این باعث نمی شود که امید خود را به آینده از دست بدهیم، باید فکرهای سمی را از ذهن خود دور کنید، شما نوجوانان برای رسیدن به اهداف آینده تان تا جایی که می توانید به خودتان انگیزه بدهید و انگیزه های خود را هر روز بیشتر کنید، تلاش ها و موفقیت های کوچک مسیر موفقیت های بزرگ را برای شما هموار می کند.

وی در ادامه گفت: نوجوانی دوره کوتاه اما تاثیرگذار در زندگی است که مهم ترین دغدغه آن برای نوجوان هویت یابی و آینده است، این هویت یابی در بستر محیط خانواده، همسالان مدرسه اتفاق می افتد، سنگ بنای عزت نفس و جهان بینی نوجوانان را برای آینده شکل می دهد محیط نوجوان هر قدر از نظر عاطفی و هیجانی غنی تر باشد نوجوان روابط غنی تری را را شکل می دهد که در نهایت نگرش او به دنیا نیز در تایید امن بودن فضا و مثبت بودن محیط تقویت می شود . تمامی این عوامل در کنار هم نوجوان را امیدوار می کند به آینده ای که در پیش رو دارد.

در ادامه نوجوانان در پاسخ به سوال کارشناس برنامه درباره چه کسانی در آینده هر کدام از شما نقش دارند؟ بیان کردند: خانواده و محیط تاثیر گذار است، رقابت بین همسالان هم می تواند نقش داشته باشد، تلاش و کوشش ما برای آنچه می خواهیم نقش دارد، پول و ثروت هم می تواند نقش داشته باشد.

اقدام در پایان به نوجوانان گفت: با شناخت بیشتر از خود می توانید بستر مناسبی برای توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه خود فراهم کنند، نوجوانان برای آینده خوب و موفق با امیدواری و برنامه ریزی رو به جلو حرکت کنید همچنین برای موفقیت از هیچ تلاشی دست برندارید و همواره امیدوارانه و با انگیزه به هدف خود فکر کنید.

نظر شما